Snälla ge mig ett extra lager hud...

Psykisk ohälsa / Permalink / 0
Idag är ingen bra dag!
Så kom jag på att jag ska nog inte skriva mycket mer än så.
Det finns säkert ni som tycker att jag söker medlidande och att jag tagit på mig den jävla offerkoftan länge nog nu!
Vet ni, jag vill inte att folk ska tycka synd om just mig! Det gör jag tillräckligt mycket själv.
Vad jag vill med mina dåligtmåendeinlägg är att folk ska visa medmänklighet, empati och vilja försöka förstå hur det är att må dåligt! Jag vill att folk ska veta hur psykvården fungerar!
Mannen där på soffan, hon som alltid går ensam i korridoren i skolan, han som alltd är tyst...osv... Det kan vara de som i tysthet är på väg att lämna livet för att de inte ser någon annan utväg.
Det kan räcka med ett leende, ett ord, en kram...
Det är så att man är aldrig så ensam som när man mår psykiskt dåligt!
"Det här är ingen lek, det här är knappast nå´n lek!!!" Sjöng han Lundell i låten Aldrig så ensam som jag la upp för ett tag sedan.
Till top
http://output71.rssinclude.com/output?type=fb&id=954949&hash=ad720f3d4a7b4de05af63a012267ac12