Sången till mig själv

Egna texter, Personligt, Psykisk ohälsa / Permalink / 0
Ibland trillar orden från tangenterna, precis som nu!
Rakt upp och ner utan att läsa det.
 
Kan jag göra något åt alla de lögner som getts
Kan jag göra något åt allt de sa
Det är mörkt därute
Låt mig hitta ljuset igen
Livet är tuffare än mig
Kan jag ändå slå sönder
de där murarna jag byggt upp
Vill jag alls vara här
när det blåser så kallt
Jag är den jag är
det är inte nog
Kommer jag ändra mig
Jag är ändå den jag är
Men jag kanske kan se ljusare
All trasighet som jag försöker läka
Alla minnen som blandats ihop
De slag jag fått de gjorde ont
men de ord de sa fick mig i bitar
Ångesten jag vaknar med varje dag
som finns kvar resten av dygnet
Ska jag lyckas lindra den
Kommer jag någonsin undan
Jag kommer alltid vara ensam
med de tankar och sår jag har
Jag lät allt det där ske
Kunde jag gissat mig till
sanningarna och hur allt skulle bli
Kan jag sluta fred med kriget i mig
Ska det förstöra resterna som är kvar
Ingenting kan göras ogjort
Men som jag önskar det
Jag har förlorat mig själv
Jag har förlorat tron på allt
Är kärleken på riktigt
eller är den alltid ett spel
där någon alltid måste vinna
Jo, det är sant, jag andas
men det är inte att leva
Kan jag hitta nycklarna till mitt inre
att låsa upp med och att lösa allt
Allt det som är jag
Mina ord räcker inte till
Jag behöver sluta fred
förlåt att jag inte räcker till
Morkullan flyger sitt varv
kvart över nio varje kväll
Den har sina rutiner
den skyddar de sina
Jag har snart inga drömmar kvar
Jag vill känna lusten igen
De säger du är aldrig ensam
Jag säger du är alltid ensam
Mina tankar är bara mina
och det enda som kan rädda mig.
Till top
http://output71.rssinclude.com/output?type=fb&id=954949&hash=ad720f3d4a7b4de05af63a012267ac12