Vilken väg?

Foto, Personligt, Psykisk ohälsa / Permalink / 0
 
Så här kan det se ut i livet!
Att jag står som ett fån och istället för att välja så blir jag ståendes.
En mycket dålig idé faktiskt!
Igår var jag på avdelningen och träffade läkaren. Hon sa att jag definitivt inte var psykotisk. JIPPIE!!! Det finns hopp! :) Så fick jag ytterliggare en veckas permission men med några besök dit.
Innan jag skulle gå så skulle jag få mina mediciner med mig. När sjukskötaren kom med den så frågade jag honom om han gjort rätt och fick svaret att han minsann hade jobbat där i 40 år. Ops!
Så skulle en i mitt vårdlag prata med mig och han ville då gå igenom påsarna och mycket riktigt så besannades mina farhågor. Jag hade fått 40 mg Fontex istället för 30 och Levaxinet som är för ämnesomsättningen var inte med i alla påsar. Suck liksom!!!
Förutom det här och att jag fick höra en sjuksköterska säga att det inte var någon hotellverksamhet där så har det fungerat otroligt bra och definitivt varit bra för mig.
Tyvärr så finns det kvar att sjukvården varit totalt usel det här dryga året så en anmälan på en läkare när allt är över skulle nog vara på sin plats.
För er som undrar hur dagarna ser ut på en psykavdelning så kan jag berätta att rutinerna är hur bra som helst, de flesta som jobbar där är underbara och nej, det var inga madrasserade väggar och tvångströjor som jag inbillat mig. :)
7.30-8.30 Frukost
9.00 Litet möte där vi får reda på vilka som jobbar och vad vi får för mat samt liten morgongympa
11.45 Lunch
16. Middag
19.00 Kvällsfika
Maten var otroligt mycket bättre än för 100 år sedan då jag låg på BB. :)
13.00 Arbetsterapi för den som vill/kan
Det finns en massa olika hobbygrejer att sysselsätta sig med även i dagrummet, frivilligt förstås.
Så träffar man folk och en del kommer man närmare. Jag träffade 3 stycken tjejer som för alltid kommer ha en plats i mitt hjärta och jag önskar dom all lycka som finns!!! ♥
Det finns egentligen bara en väg och det är upp!!! :)
 
 
 
Till top
http://output71.rssinclude.com/output?type=fb&id=954949&hash=ad720f3d4a7b4de05af63a012267ac12