Fuzzter & Sator 2010-08-27

Mest minnesvärda konserter / Aminaphoto, Annika Torstensson, Fuzzter, Konsert, Sator, foto, musicstage.se, musik / Permalink / 0
 
Tänkte att jag skulle dela med mig lite av minnesvärda konserter genom åren så här kommer den första!
 
Jag hade tidigare det här året fått en förfrågan ifrån en kille från ett band på myspace
om jag ville plåta deras spelning med bandet Jane Doe. Då var jag tvungen att hoppa över det
då jag befann mig i en sinnessjuk relation.
När det så var dags för den här killens andra band att spela i augusti så hörde han av sig igen.
Då hade vi mailat en del och det kändes okej att åka.
Vi skulle mötas på en busshållsplats där jag plockade upp honom.
På något konstigt sätt så var jag redan då lite nervös och generad. Nåväl, vi åkte till spelstället
som är en MC-klubb strax utanför staden.
Jag kom in på ett litet ställe och det första som man tänker på som konsertfotograf är ljuset. Här var det fruktansvärt.
Röda lampor som tar bort alla detaljer på bandet, blåa & gröna lampor som gör detsamma + att de ser sjuka ut...
Det var bara att se glad ut och skjuta så många bilder mitt minneskort rymde och hoppas på att några skulle duga att publicera.
Det var kul att se det lokala bandet som jag haft lite kontakt med och Sator är ju... Sator!
 

Vi stannade kvar en stund efter spelningarna och jag träffade på ett par gamla vänner från förr.
Jag stod och pratade med några om tatueringar då en kille säger att han har en spindel på sin sn**p. Eh, jaha liksom! Jag fick luft och vräker ur mig: Upp till bevis då, varpå killen faktiskt tar fram sitt redskap och visar spindeln. Jag fick till och med ta bild på den.
Men den lämnar vi därhän och glömmer.
Vi satte oss i bilen och jag skulle köra hem Hannibal. Utanför satt vi sedan i bilen och pratade i 2-3 timmar. Innan han klev ur bilen så böjde han sig fram och pussar på mig. Jag blir generad och säger: Det var annorlunda! och börjar fnittrar. Vad är det som sker här egentligen tänkte jag när jag körde hemåt.
Jag skulle maila när bilderna var klara så skulle han komma förbi och hämta dom.
När bilderna var redigerade så mailade jag och skrev 3 dagar/kvällar jag var hemma på. Han valde lördag klockan 18...
 

När lördagen närmade sig så var jag nervös och undrade om jag skulle bjuda på nå´t eller inte. Var det en dejt eller varför skulle han komma en lördag kväll?
Jag började titta på klockan redan på fredagen. Snubben var ju hur trevlig som helst och vi hade mycket att prata om.
Hur ska det här gå???
Han kom, räckte fram en vinflaska och jag frågade om han hade ätit och då han inte hade det så gick vi för att köpa hämtpizza.
Sedan satt vi och pratade i soffan hela kvällen och även framför datorn där vi gick igenom en del youtube-klipp som vi gillade och visade varann.
När klockan var 06.00 pip så var jag aptrött och säger det. Han tittar på mig och jag frågar om han vill gå hem eller om han vågar sova över.
Han sov över! Att kunna uppehålla ett samtal 12 timmar i sträck utan att ha tråkigt en enda sekund händer inte ofta. Sedan dess är det vi och den här mannen gör mig så lycklig!!! Jag älskar honom mer och mer för varje vecka som går.

Det var en av mina mest minnesvärda konserter. Dock inte lika mycket för musiken som för sällskapet.;)

Till top
http://output71.rssinclude.com/output?type=fb&id=954949&hash=ad720f3d4a7b4de05af63a012267ac12